Monday, May 18, 2009


Ha3...dh sebulan dok umah aku cam dah leh amik alih keje abah aku jd penternak kambing..kah3.. Wow! Tiap2 ari tgk gelagat kambing2 yg sht2 ni...kdg kelakar, kdg gerams(sbb asyik rempuh pagar ayh aku:p)... pg2 abah mesti bwk diorg sume g pdg rumput(so dat diorg leh mkn..hihi), dkt2 kul 11 gtu r... Ble tgk diorg pg2 sume kurus2 wei...ha3... sume rumput yg dmkn pd hr seblm tu dh didigest kot..hehe...jd ape aku xnk ckp tp yg pntg sume 'bende tu' abah aku wat baja tanaman yg ade kt sekeliling umah ni...:)...


Pg td, aku tergelak besar ble tgk 4 ekor kambing jantan tgh kejar seekor kambing betina ni time jemur bju2.. Kesian kambing betina tu, lari g sane sini tp still kene ikut gak.. ha3.. Tp nsb baekla yg jantan dominan abah aku xlepaskan lg kalu x...xtau r pe jd... Lam ht aku pk maybe kambing betina tu tgh 'hot' kot skrg.. Yg 4 ekor jantan tu nk pikat diela kot..ha3..


Ank2 buah aku dh byk kali dh ckp aku ni dh jd pengembala kambing sejak dok umah ni..kah3..

Yeke?? Ye kot... tiap2 ptg kene heret diorg msk kndg...kene kire bia ckp 20 ekor...kalu xckp cr diorg ktne n then bwk msk kandg...Best woo...haha...


Aku pengembala? Aku xkisah pn kalu kene jd pengembala... xslh kan jd pengembala kmbg yg berjaya? Nabi Muhammad SAW pn pengembala gak..:)

Yg pntg aku hepi n puas bleh tlg ayah aku.. At least ptg2 die leh r relax n wat keje laen..:)

Lgpn...kmbg2 tu sume comel2, aku syg bgt kt diorg...:)

Semoga diorg sume sht2 cergas slalu(sng sket aku nk jg)..hehe..

1 comments:

tusky said...

bestnye..
leh exercise...=)
teruskan mengembala dengan berjaya
hihiihi

Post a Comment

Template by:
Free Blog Templates